SEO anses vara den långsiktiga planen för öka lönsamhet för företag medan Google Ads är baserat på direkt investering som (förhoppningsvis) ger direkt avkastning i form av att folk klickar på dina annonser och sedan betalar för din produkt eller tjänst.
I båda de här fallen är det viktigt att trafiken/besökarna är relevanta och att du inte betalar för klick som inte leder till någon försäljning. Det är här som vi kommer in i bilden.
Genom flera års erfarenhet har vi lärt oss ”the in’s and out’s” av Google och vad denna massvisa sökmotor föredrar och vilka regler som gäller. Vi har med flera olika kundkonton kunnat skapa en bra bild över vad som funkar idag och vilka strategier som anses vara de bästa för morgondagen.
Så här arbetar vi
När vi skapar ett nytt samarbete med en kund ser vi först till att vi har en långsiktig plan att följa. Detta gäller speciellt SEO vilket är en strategi som tar tid, vare sig man hade velat se snabbare resultat eller inte. Det är bara så Google fungerar.
I och med denna långsiktiga plan tar vi och analyserar din bransch och gör en sökordsanalyis för att hitta de sökord som är relevant för din verksamhet och bransch. Har du inte en hemsida kan vi hjälpa dig med att ta fram en Google Ads-kampanj som riktar in sig till en lokal målgrupp.
Sökmotoroptimering
När vi väl sätter igång med arbetet kan du räkna med att vi gör gedigen On-page och Off-page SEO för att verkligen kräma ut potentialen av vad SEO för en hemsida faktiskt kan innebär.
Vi gör alltid vårt bästa för att rapportera och hålla våra kunder uppdatera om projektets status och hur det går. Med andra ord sätter vi transparens och kommunikation framför allt.
Vi anser att det är viktigt att kunden får vara med i processen om så önskas, för att det skall vara lättare för kunden att senare kunna gå in och göra justeringar om det skulle behövas.
Detta säkerställer en framtidssäker lösning där vi inte är låsta till företagets framgång längre fram i tiden.
CTR, Spårning och förbättringar
Som digital markandsföringsbyrå förstår vi vikten av CTR, vilket står för ”Click Through Rate”. Vi uppnår hög CTR för våra kunder genom att fokusera på relevanta sökord, användning av negativa sökord samt bra innehåll/copy på hemsidan och annonserna på Google.
När du lyckas uppnå ovan mål kommer Google att belöna dig med relevanta besökare som har hög potential att köpa din produkt eller dina tjänster.
Allt detta är superviktigt och vi gör alltid vårt bästa för att informera våra kunder om detta så att de noga kan följa upp vårt arbete och se vad det är som vi arbetar så hårt för.