Kundfokus med CRM
Har du någonsin tänkt på hur du effektivt och systematiskt kan bygga relationer med dina kunder och ta fram bra, relevant marknadsföring? Svaret är: med ett CRM-system.
PÅ svenska kan vi kalla det kundvårdssystem. Det är ett system som samlar in alla relevant och nödvändig information om dina kunder. Du kan kolla upp ditt ERP-system till din verksamhet och samla in data för att sedan ta smarta beslut.
Om du vill ha en bra överblick av vad som sker externt och verkligen få kontroll över de aktiviteter som väntar, då är ett CRM system det främsta verktyget för dig.
Om du driver en större verksamhet kan du enkelt koppla in dina säljare till ert CRM-system och möjliggöra att de enkelt kan följa upp olika leads eller liknande.
Samla din digitala verksamhet på en och samma plats
Hjärtat av en verksamhet är ofta intäkter och utgifter. Det är viktigt att de här två fungerar i en symbios där intäkterna gärna får ha ett övertag.
Men hur vet du om så är fallet? Speciellt med en massa data från er hemsida och andra rapporteringssystem? Med ett ERP-system kan du koppla ihop hela företaget på ett och samma ställe.
Oroad för hur du kan rapportera om din verksamhets säljaktivitet till Skatteverket? ERP är din hjälp på vägen.
Med dagens ekonomi och redovisningssystem är det bra att ha en bas och detta gör ERP möjligt med ett smart upplägg. Du kan enkelt följa fakturor och andra utlägg.
Byggt för framtiden
Vad ett ERP-system står för är ett i princip ett integrerat affärssystem där alla delar av en verksamhet är sammankopplat, vare sig det är lager, HR eller ekonomiavdelningen.
Med ett sådant här system kan du även eliminera flaskhalsar och automatisera olika flöden och få din verksamhet att drivas mer effektivt. Du har säkert även hört om hur data har förändrat, och kommer att fortsätta förändra allt. Med ett ERP-system kommer du enkelt att kunna analysera data i realtid och ta smarta verksamhetsbeslut därefter.
Det finns idag flera olika sorters ERP-system. Du är välkommen att kontakta oss för att få mer information om vad som skulle passa just dig och din verksamhet bäst.